TuTo

Turun Toverit (TuTo) on vuonna 1929 perustettu yleisseura. Monipuoliseen lajivalikoimaan on kuulunut jalkapallo alkumetreistä lähtien. Seurana TuTon jalkapallosaavutuksiin kuuluu SM-hopea vuonna 1947, minkä lisäksi kahdeksan TuTon pelaajaa on edustanut Suomen miesten A-maajoukkuetta.

TuTon miesten edustus pelaa kaudella 2023 Miesten Vitosta, ja naiset pelaavat Naisten Kolmosta. Tällä hetkellä TuTon jalkapallotoiminnassa on havaittavissa uudenlaista kunnianhimoa - perinteitä ja inklusiivisuutta unohtamatta!

TuTon juniorijalkapallotoiminta käynnistyi taon jälkeen uudestaan vuonna 2021. Kasvu onkin ollut huimaa: vain kahdessa vuodessa olemme kasvaneet yhdestä 15 junioripelaajan joukkueesta yli 200 junioripelaajan jalkapalloperheeksi.

Joukkueen strategiset painopisteet seuraavalle vuodelle ovatkin jalkapallo-organisaation kehittäminen vuonna oman pelaajapolkumme tueksi. Pelaajapolkumme sekä vuosisuunnitelmamme löydät materiaalipankki-välilehdeltä, jalkapallo-välilehden alta.