Ringettekoululaisten huoltajille
RingettekouluJulkaistu: 10.09.2023 15.51

Ringettekoululaisten huoltajille

TuTo Ringeten Ringettekoulussa harjoitellaan luistelua ja ringeten peruslajitaitoja sunnuntaisin klo 11-12. Lapset on jaettu toiminnan sujuvoittamiseksi kahteen ryhmään, joista Vintiöt harjoittelevat kauempana vaihtoaitiosta ja Vekarat lähempänä vaihtoaitiota. Alkusyksystä ja vuodenvaihteen jälkeen jäälle on varattu myös vapaan luistelun alue, jolla voi luistella ilman ohjattua toimintaa oman vanhemman valvonnassa. Tarkoitus kuitenkin on, että ohjatun toiminnan pariin siirrytään mahdollisimman pian.

Pukuhuoneet ovat käytössä n. 30 minuuttia ennen vuoron alkua ja n. 30 minuuttia vuoron jälkeen. Harjoitukset pyritään aloittamaan mahdollisimman pian jääkoneen poistuttua jäältä. Käytäväliikenteen rauhoittamiseksi jäävuorojen taitteessa toivomme pelaajiemme odottavan jäälle menoa pukusuojassa, jotta edellinen joukkue pääsee jäältä ja vaihtoaitiosta sujuvasti pois.

Varusteiden hankinnasta

Pakollisia varusteita RIngettekoulussa ovat luistimet, kypärä ja hanskat. Muut varusteet tuovat luistelua harjoittelevalle lapselle varmuutta ja uskallusta jäälle. Tarvittaessa lisävarusteiden hankintaan voi kysyä neuvoa kiekkokoulun ohjaajilta. Pyrimme järjestämään kauden aikana myös varustekirppiksiä, joilla voi ostaa ja myydä käytettyjä varusteita. TuTo juniorijääurheilun yhteystyökumppanina varustehankinnoissa toimii Sport Service, jonka kivijalkaliike löytyy osoitteesta Viilarinkatu 1, Turku. Ostaessasi varusteita liikkeestä, mainitsethan kassalla harjoittelevasi TuTo:ssa.

Vakuutuksista ja valmennuksesta

TuTo Ringeten ringettekoululaiset ovat vakuutettuja seuran puolesta tapaturmien varalle. Mikäli lapsellasi on allergia tai sairaus, josta valmennuksen olisi hyvä olla tietoinen, otathan asian puheeksi harjoituksissa. Ringettekoulussamme on koulutetut ohjaajat, joilla on pitkä kokemus ringeten parista. Silti meillä on jatkuva tarve uusille ohjaajille/valmentajille. Mikäli olet kiinnostunut ohjaajan/valmentajan roolista, otathan asiaa puheeksi Ringettekoulun ohjaajien kanssa. Tarvittaessa järjestämme koulutusta uusille ohjaajille ja valmentajille.

Luistelun oppimisesta

Luistelu on vaativa taito, joka edellyttää lapselta muun muassa ketteryyttä, liikkuvuutta, koordinaatiota, rytmikykyä, tasapainoa ja varsinkin rohkeutta kokeilla omia rajojaan. Kun lähdetään ihan alkeista liikkeelle, vanhemman tärkein tehtävä on rohkaista, tukea ja olla kärsivällinen. Jokainen oppii omassa tahdissaan ja päivät vaihtelevat. Joskus jäällä viihdytään muutama minuutti, joskus tuntikaan ei riitä. Halutessaan vanhemmat voivat tulla jäälle mukaan liikkumaan, mutta kun lapsi pärjää yksin, vanhemmat voivat siirtyä vähitellen hallin katsomotiloihin seuraamaan harjoituksia.

Teemapäivistä

Kaudella 2023-2024 jaamme ringettekoululaiset aina mahdollisuuksien mukaan kahteen - kolmeen tasoryhmään suurimmaksi osaksi harjoitusta. Jako ryhmiin mahdollistaa yksilöllisemmän ohjauksen ja etenemisen oman osaamisen mukaan. Järjestämme kauden aikana useita teemapäiviä, jotka löytyvät listattuna nettisivuiltamme. Niille ovat useimmiten tervetulleita myös lasten kaverit, sisarukset ja muut läheiset. Lisäksi järjestämme pelitapahtumia, joissa halukkaiden on mahdollista harjoitella alkeispeliä tutussa ympäristössä. Halukkaat voivat siirtyä jo kauden aikana F-juniorijoukkueeseen, jos pelaaminen tuntuu kiinnostavalta. Tiedotamme ajankohtaisista asioista ja mahdollisista jäävuorojen muutoksista Ringettekoulun omassa What's App -ryhmässä, johon voit ilmoittautua mukaan ohjaajillemme. Heidät tunnistat punaisista kettuhuppareista.

Nähdään hallilla!

TUTO RK-MAINOS A5.pdf (5).pdf'