Palautekysely ja toimenpiteet
JääkiekkoJulkaistu: 19.09.2024 15.40

Palautekysely ja toimenpiteet

TuTo juniorijääkiekko teki keväällä palautekyselyn harrastajille ja seuratoimijoilleen. Kyselyllä halusimme mitata toimintamme laatua sekä kerätä palautetta. Saimme palautekyselyn kautta arvokkaita kehitysideoita toiminnan parantamiseksi ja palautteen perusteella olemme käynnistäneet toiminnan parantamiseen tähtääviä toimenpiteitä. Tässä muutama merkittävä kehitystoimenpide, joita on työstetty keväästä alkaen ja joiden avulla uskomme pystyvämme parantamaan toimintaa monella eri osa-alueella

URHEILUJOHTORYHMÄ

Urheilu- ja valmennustoiminnan johtamista sekä kehittämistä varten on perustettu urheilujohtoryhmä. Tätä ryhmää johtaa seuran valmennuspäällikkö Toni Arppe ja siihen kuuluvat U7-U20 SS ikäryhmien juniorivalmennuspäälliköt Jouni Lammi, Aki Keinänen, Kristian Tuohilampi , U20 joukkueen vastuuvalmentaja Kim Wikström ja maalivahtikoordinaattori Teemu Lassila. Urheilujohtoryhmä vastaa valmennustoiminnan kehityksestä ja suoriutumisesta sekä varmistaa, että toiminta noudattaa TuTo ry:n juniorijääkiekkojaoston strategiaa, valmennuksen ja ohjauksen linjauksia sekä pelaajapolun kehitystavoitteita. Urheilujohtoryhmällä on keskeinen rooli pelaajien ja valmentajien positiivisen, kilpailuhenkisen ja kehitystä tukevan ympäristön luomisessa.

Urheilujohtoryhmän henkilöiden vastuualueet ja tehtävät

Jääkiekkojaoston valmennuspäällikkö Toni Arppe

• urheilujohtoryhmän vastuuhenkilö

• juniorivalmennuspäälliköiden ja maalivahtikoordinaattorin esimies ja työnohjaus

• jaoston urheilutoiminnan linjaus ja seuranta

• alueen sidosryhmien yhteistyön ja -toiminnan linjaus ja seuranta

• jaoston viestinnän suunnittelu ja johtaminen

• seuratoiminnan avustukset

• harjoitusolosuhteet

Vastuuvalmentaja U20 joukkue Kim Wikström

• U20 joukkueen valmennusvastaava

• TuTolaisen pelitavan ja harjoittelun kehittäminen yhteistyössä TuTon edustusjoukkueen kanssa

Juniorivalmennuspäällikkö U14, U15, U16, U18 akatemia ja U20 akatemia joukkueet Jouni Lammi

• urheilujohtoryhmän jäsen

• vastuualueen valmentajien esimies ja työnohjaus

• aamujäätoiminnan organisointi

• koulu- ja oppilaitosyhteistyö

• leirit ja muu joukkueiden ulkopuolinen harjoitustoiminta

Juniorivalmennuspäällikkö U12, U13, U14/U15 akatemia ja U18 SS joukkueet sekä luistelu- ja kiekkokoulu Aki Keinänen

• ikäluokkien valmentajien esimies ja työnohjaus

• ikäluokkien urheilutoiminnan linjaus ja seuranta

• luistelu- ja kiekkokoulujen organisointi sekä urheilu- ja harrastetoiminnan linjaus ja seuranta

• seuran edustaja Suomen jääkiekkoliiton Pohjola-leiritoiminnassa

• leirit ja muu joukkueiden ulkopuolinen harjoitustoiminta

Juniorivalmennuspäällikkö U7. U8, U9, U10 ja U11 joukkueet sekä luistelu- ja kiekkokoulut Kristian Tuohilampi

• ikäluokkien valmentajien esimies ja työnohjaus

• ikäluokkien urheilutoiminnan linjaus ja seuranta

• uusien ikäluokkien joukkueiden rakentaminen ja perehdytys

Maalivahtikoordinaattori Teemu Lassila

• urheilujohtoryhmän jäsen

• maalivahtivalmentajien esimies ja työnohjaus

• maalivahtipolun suunnittelu ja sisältö

• maalivahtien kierrätys ja peluuttaminen

• maalivahtivalmentajien koulutus, opastus ja mentorointi

• maalivahtikoulujen järjestäminen

VALMENNUSLINJAUKSET JA JOUKKUEIDEN SUUNNITELMAT

Joukkueiden valmennuksen ja toiminnan kehittämiseen liittyvänä toimenpiteenä urheilujohtoryhmän juniorivalmennuspäälliköt ovat valmistelleet ikäkausikohtaiset valmennuksen ja ohjauksen linjaukset kaudelle 2024-2025. Nämä linjaukset sisältävät kunkin ikäluokan tavoitteelliset valmennuksen ja ohjauksen painopisteet ja niitä täsmennetään kunkin joukkueen vastuuvalmentajien tekemillä kausisuunnitelmilla. Tavoitteena on kehittää valmennustoiminnan suunnitelmallisuutta, yhteistyötä ikäluokkien välillä ja tarjota pelaajille entistä paremmat mahdollisuudet kehittyä urheilijana.

SEURATOIMINNAN KÄSIKIRJA

Tulemme julkaisemaan syksyn aikana seuran Seuratoiminnan käsikirjan, johon olemme koonneet kattavasti tärkeimpiä seuran toimintaan liittyviä asioita. Käsikirja avaa toimintamallit, vastuualueet ja sen avulla pitäisi löytää helposti vastauksia tärkeimpiin seuratoimintaan liittyviin kysymyksiin. Tarkoituksena on esitellä TuTo ry:n juniorijääkiekkotoiminnan perusteita, auttaa seuratoimijoita ja toimihenkilöitä arjessa sekä selkeyttää seuran yhteisiä linjauksia.