TuTo juniorijalkapallo Palloliiton laatujärjestelmän tasolle 1
Julkaistu: 20.10.2023 16.31

TuTo juniorijalkapallo Palloliiton laatujärjestelmän tasolle 1

Viime viikolla TuTo hyväksyttiin Palloliiton laatujärjestelmän tasolle 1. Laatujärjestelmä on Palloliiton seurakehitystyökalu, jolla se seuraa sekä mentoroi jalkapalloseurojen kehitystä. Palloliiton laatujärjestelmässä on kuusi tasoa (0-5), ja jokainen seura aloittaa tasolta 0.

Laatujärjestelmän kriteereissä arvioidaan jalkapalloseuran organisaatiota, suunnitelmallisuutta, valmentajien koulutustasoa sekä esimerkiksi viestintää. Kaikkia näitä osa-alueita on TuTon jalkapallossa pyritty määrätietoisesti kehittämään viimeisen kahden vuoden aikana. Erityisesti valmentajien koulutus sekä sopiva suhta junioriharrastajien määrään tulee olemaan fokuksessa jatkossakin.

TuTon juniorijalkapallo käynnistyi vain muutama vuosi sitten, ja on kehittynyt nyt jo yli 200 junoriharrastajaa kattavaksi organisaatioksi. Laatujärjestelmän tasolle yksi pääseminen onkin ensimmäinen askel kestävän, laadukkaan ja monipuolisen jalkapallo-organisaation rakentamisessa. TuTon pyrkimys onkin palauttaa TuTo suomalaisen juniorijalkapallon kartalle. Työ kohti kakkostasoa alkaa 24.10. klo 18:30 pidettävässä jalkapallojaoston syyskokouksessa.