Turun Toverit ry (TuTo) on 20. lokakuuta vuonna 1929 perustettu turkulainen monilajiseura. Seuran lajivalikoimiin kuuluvat jalkapallo, jumppa, jääkiekko, keilailu, koripallo, lentopallo, paini, yleisurheilu, salibandy, pöytätennis ja veteraanitoiminta.

Turun Toverien puheenjohtajina ovat toimineet Oskari Lyytikäinen, Ahti Penttilä, Voitto Hellstén, Esko Siltanen, Pentti Lahti, Pentti Tammisto, Mikko Rönnholm, Veikko Mäki, Ari Laihinen, Matti Ranne, Heikki Grönlund, Janne Laulumaa ja nykyisin Jorma Hellsten.

Jääkiekossa TuTo kilpaili vielä 1970 luvulla TPS:n kanssa kiivaasti SM-sarjassa. Nykyään seura keskittyy nuorten toimintaan monilla joukkueilla. TUTO Hockey Oy pelaa edustusjoukkuetasolla Mestiksessä. Olympialaisissa Suomea ovat TuTon pelaajista edustaneet Urpo Ylönen, Seppo Lindström sekä Kari Johansson.